Fidels al compromís d’oferir a la ciutadania, de manera regular, xerrades informatives de les nostres candidates i canditats, el passat dimecres 24/04/2019 va visitar-nos  Carles Esteve i Papi Robles.

Papi Robles ha treballat com a gerent del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana i tècnica de Joves PV. Pel que fa a l’associacionisme ha estat presidenta del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana i de la Federació d’Escoltisme Valencià. També ha sigut secretària comarcal del Bloc de València i portaveu de Compromís a València.
Carles Estev,e a més de ser farmacèutic al nostre poble, comparteix amb Papi haver estat president del Consell Valencià de la Joventut i de la Federació d’Escoltisme Valencià. També ha participat en diferents plataformes ciutadanes i fou coordinador intern d’ATTAC País Valencià.

L’acte, que es va celebrar al Saló de Plens de l’Ajuntament, es va dissenyar en un format més proper, amb cadires en rogle per aproximar més les intervencions, i amb un posterior berenar -orxata de Tavernes- que esperem servisca de “poció màgica” per a reeditar un Botànic imprescindible que ens permeta seguir gaudint dels drets aconseguits i seguir treballant pel nostre país i la seua gent.

No hi va haver un tema central o principal, sinó més aviat una repassada del programa, amb  intervencions dels convidats, un refresc de dades i detalls com si tinguérem un  examen el proper diumenge. De fet, d’això es tracta. Però podem assegurar que “s’ho saben molt bé” i que la qualificació serà la més alta.

De tots els temes tocats, un dels que més va esgarrifar (tot i que ja ho sabíem des del principi de la legislatura) és quan Carles va relatar el principi de “traspàs de poders”, ara fa quatre anys, quan en un calaix de les dependències de la Generalitat van aparéixer 17.000 expedients d’ajuda a la dependència oblidats, sense tramitar, vilment ignorats,,…. 17.000 expedients que corresponien a 17.000 persones a les quals l’ajuda NECESSÀRIA no els havia arribat. Disset mil famílies del nostre país arraconades en un oblit -probablement premeditat- condemnades al patiment per culpa de la gestió nul·la i deshumanitzada d’un partit que ara vol tornar al poder amb eslògans com  “valor”  o dels partits germans dADN com “vamos…”o “no me gusta que a los toros vayas con minifalda”.  Disset mil famílies a les quals -gràcies a Compromís- amb una regularizació de la situació en poc de temps, i per tornar-los la dignitat, tant en el patiment en la malaltia com en alguns casos la mort.

Fets com aquests -junt a tots els altres del programa electoral de Compromís -són els que cal evitar. I això sols podrem fer-ho el proper diumenge omplint les urnes amb els nostres vots.

La xerrada/berenar va incloure també temes de política municipal. També tenim un altre compromís en les urnes d’ací a quatre setmanes. I això va fer que una de les nostres candidates, Marina Martínez, va ser una de les persones més actives en la xerrada. Amb les seues intervencions, amb un domini del llenguatge polític que demostra l’experiència adquirida en aquests darrers quatre anys, no sols ens va il·lustrar amb les seues paraules, sinó que es va catapultar a l’estratosfera municipal deixant ben clar per què és el número 2 de la nostra llista i per què ha d’estar en la propera corporació municipal.

Com en totes les xarrades anteriors, la reflexió va arribar. Encara que aquesta vegada anava acompanyada d’orxata i fartons. En això també som IMPARABLES!!!

Salut, força i molta sort el diunenge 28 d’abril!!!