Diuen que no hi ha alumnat dolent sinó bon professorat. I eixa sensació és la que ens va quedar divendres passat en la visita a la nostra seu de Clara Ferrando. Ni més ni menys que la fins fa poc Secretària Autonòmica d’Hisenda, ens va il·lustrar d’una manera gràfica i senzilla del funcionament de la gestió econòmica Estat-País Valencià, i sobretot dels detalls de l’infrafinaçament autonòmic.

Persona de tarannà afable i de discurs de proximitat, no va deixar  cap moment per a l’ensopiment, ja que es va endinsar en una bateria de detalls de la mala distribució del repartiment dels diners que generen els nostres impostos. L’economia, i principalment la pública, encara està molt lluny de la ciutadania i probablement seria un dels arguments més forts perquè el vot de la gent tingués un raonament i no un impuls (d’afecte o odi, segons es mire, cap a determinada ideologia o partit). Escoltem al carrer, als bars, a les tertúl·lies improvisades arran d’un pas de zebra, bestieses ocasionades per manca de coneixements que realment atermoreixen de saber que probablement part dels vots en una cita electoral tan important com la del proper dia 28 està en mans de persones desinformades i manipulades per les televisions estatals i altres mitjans.

Aquesta campanya -apuntava Clara- ha de treballar-se molt pel “boca a boca”. Rebatre arguments contra la resta de partits, és fàcil. Cap altre partit podrà dir ni demostrar que la seua prioritat és la nostra terra. El camp (les taronges actualment amb més urgència), el infrafinançament, la llengua….. qui ho pot defensar millor?  Els partits grans, acostumats a pactar entre si malgrat el seu “suposat” antagonisme ideològic? Els partits que volen liquidar la Televisió Pública, tot just reviscolada de les cendres de l’assassinat popular?  Els partits que es diuen d’esquerres però que no mouen un fil si no porten el vist-i-plau de ponent?  Els partits que volen viatjar en el temps i tornar a la “… una, grande y libre….”?

Nosaltres som el garant de la veu a Madrid, de la visibilització del nostre poble allà on es couen les lleis i se n’apliquen els resultats. I l’economia, el coneixement d’eixes dades, imprescindibles, importants, és clau per a fer eixa campanya del boca a boca”.

Per això, ací teniu l’enllaç a un vídeo de la mateixa Clara Ferrando, on explica breument la qüestió, que ens pot ajudar per personalizar aquesta campanya que ja ha començat.

VÍDEO

Endavant, companyes i companys!!!  El comptador ja ha començat a córrer!!!