Divendres 22 de febrer vam rebre la visita del diputat Enric Bataller. Home de molta experiència em política, ens va fer un resum molt clar del que es “cou” cada dia al Congrés, a més d’altres explicacions i consells que ben bé ens poden vindre de cara a les estratègies de les properes eleccions.

Una anàlisi concreta pel que fa als “interessos matemàtics” dels partits en clau estatal,  donen més claredat a la reflexió ciutanada per triar les nostres opcions en tots els vessants electorals (local, autonòmic, estatal i europeu). L’explicació va ser molt clara:  aquests partits executen equacions matemàtiques amb resultats molt llunyans de les sensibilitats i necessitats de les persones: “…si sacrifiquen un escó a Lleida argumentant disbarats o contradiccions, però això els fa guanyar dos escons a Badajoz, doncs benvinguda l’àlgebra partidista…”.  És per això que -més que mai- les nostres opcions estan més directament enllaçades amb el poble, la proximitat del qual la donen les nostres sigles.

L’assistència d’un públic lliurat a preguntes interessants i de respostes intel·ligents i ben enradonades per part de Bataller, van fer del divendres vesprada/nit un inici de cap de setmana que invitava a la reflexió, com sempre ho fan les visites de polítics i polítiques que soterren la demagògia amb grans dosis de trellat i de claredat en les idees.